laman web rasmi pasir mas
Pasir Mas Market 2 by Hisham Salmin.

wooo..balik kg...

bilo lah dapt balik

Potongan-Artikel-Disini

rajin

Posted by Author On Month - Day - Year

carilah bini ore kelate

cikgu bio bunut susu

biologi hokage

cikgu famous

mr elex

pengecara sukan kelate

orang smart bunut susu

sayur2 weh

rajin nego

Potongan-Artikel-Disini

smk bunut susu..smkbs..

sekolah kebangsaaan bunut susu

sekoloh lamo kawe...smkbs...

stesen ketapi pasir mas

menanti kepulangan..

sudah renovate jadi besar dah..

pemain ular pasir mas

berani sungguh..besar lok tu ular

tok keno g sarkas kalu duk pasir mas..

muai thai di pasir mas..

tok keno g thailand doh nak tgk muai thai..

sapo raso keras palo buleh lah try...

pk smk bunut susu kembali sebagai pengetua..

pk hok pandai syaroh..pk terbaik bunut susu..

dulu pk hen kembali skg sebagai pengetua..pk yang pelajar suka..skg bergelar cikgu besar..khairul anuar..selamat kembali ke bunut susu cikgu..

life at pasir mas by sicknessclown.

alat berkhatan,sunathrone

Posted by pasir mas On 1:33 AM

Jika pada masa dahulu, amalan berkhatan dilaksanakan oleh Tok Mudin. Dengan proses berkhatan yang menyakitkan, kanak-kanak lelaki sangat gerun untuk berdepan dengan Tok Mudin. Ada yang menangis dan berlari ke sawah. Itulah cerita yang kita dapat dengar daripada orang-orang tua kita. Nasib baik saya tidak perlu mengalami pengalaman berkenaan. Kini kaedah khatan moden menggunakan ubat bius untuk mengelakkan kesakitan.

Berkhatan adalah satu proses yang harus dilalui oleh setiap individu muslim. Pembedahan kecil membuang kulit yang menutupi alat sulit lelaki perlu dilalui oleh setiap lelaki Muslim bagi menjamin kesucian daripada sisa najis. Kajian membuktikan bahawa berkhatan mencegah dan mengurangkan risiko dijangkiti penyakit Aids.

Pada penghujung tahun 1980-an, berkhatan di klinik mula mengambil tempat. Ramai yang memilih untuk berkhatan di klinik dengan penggunaan ubat bius dan suntikan. Kini, teknologi semakin canggih. Tanpa jahitan, tiada atau kurang pendarahan, tanpa balutan, tanpa pantang dan kaedah berkhatan menggunakan peralatan plastik pakai buang.

Sunathrone merupakan alat berkhatan plastik pakai buang yang diperbuat daripada `food grade’ plastik dan diletakkan pada kulup alat sulit lelaki bergantung kepada saiznya. Sunathrone akan tertanggal dengan sendirinya setelah luka khatan itu sembuh. Pesakit tidak perlu datang untuk kali kedua semata-mata bertujuan bagi menanggalkan alat khatan pakai buang yang sering kali menyakitkan.

Prosedur penggunaan produk Sunathrone

  • Pada mulanya doktor akan mengukur diameter alat sulit untuk menentukan saiz bersesuaian dengan menggunakan alat yang dinamakan Sunameter.
  • Doktor akan memberikan suntikan bius.
  • Menandai bahagian kulit di hujung zakar (kulup/prepuce) yang hendak dibuang.
  • Memasukkan tiub ke dalam bahagian yang ditandai tadi.
  • Alat pengunci dipasang pada bahagian berkenaan untuk memastikan kedudukan tiub berada pada kedudukan yang tepat dan diketatkan. Untuk memastikan ia diketatkan dengan sempurna, peralatan yang dinamakan Sunalever digunakan bagi memudahkan kaedah berkhatan.
  • Bahagian kulup yang hendak dibuang dipotong menggunakan peralatan khas seperti scalpel, gunting atau diathermy/cautery yang dipanggil oleh kebanyakan orang sebagai kaedah laser.
  • Kemudian bahagian hujung tiub tadi akan dicabut dan yang tinggal hanyalah sebahagian kecil tiub berbentuk cincin dibiarkan melekat pada alat kemaluan.
  • Cincin itu akan dibiarkan begitu dan akan ditanggalkan atau tertanggal sendiri apabila sembuh sepenuhnya beberapa hari selepas itu, biasanya antara lima hingga 14 hari.

Sunathrone dicipta oleh Dr. Mohd. Tasron Surat yang telah terlibat dalam kajian dan penyelidikan mencipta kaedah tersebut sejak 10 tahun lalu bermula dengan SmartKlamp di Belanda. Sekembalinya ke Malaysia pada tahun 2002, beliau menjalinkan kerjasama dengan syarikat Azimat Bersatu Sdn. Bhd. dan SIRIM Berhad bagi memulakan penghasilan Sunathrone yang dipasarkan di bawah syarikat, Sunathrone Bio-Medical Sdn. Bhd.

Website rasmi Sunathrone adalah www.sunathrone.com.

0 Response to 'alat berkhatan,sunathrone'

Post a Comment

mudah

ruangan untuk iklan..

ingin mengiklankan product anda? »
iklan anda akan diletakkan di sidebar..emailkan di alamat di bawah untuk iklan..murah jer..rm5 sebulan..
p_mas84@yahoo.com.my

Geng2 bunut susu tahun 2001 spm(dalam kenangan)

Geng2 bunut susu tahun 2001 spm(dalam kenangan)